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Univ.-Prof. Dr.-Ing. Anne Meyer

Universitätsprofessorin

Tel +49 (231) 755 – 5473
Fax +49 (231) 755 – 5772
anne2.meyer@tu-dortmund.de

Lehrstuhl für Unternehmenslogistik
Leonhard-Euler-Straße 5, Raum 267
D-44227 Dortmund

Zur Person

seit 2018 Juniorprofessorin und seit 2021 Professorin für Digitalisierung in Unternehmenslogistik und Supply Chain Management

Promotion am Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme am KIT Karlsruher Institut für Technologie

Abteilungsleiterin Logistics Systems Engineering sowie stellvertretende Bereichsleiterin für den Bereich Information Process Engineering am FZI Forschungszentrum Informatik in Karlsruhe

Wissenschaftliche Mitarbeiterin in der Abteilung Logistics Systems Engineering am FZI Forschungszentrum Informatik in Karlsruhe

Diplomstudium Technische Volkswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Verkehr und Logistik, Universität Karlsruhe (TH)

Arbeitsgebiete

GRK 2193 Anpassungsintelligenz von Fabriken im dynamischen und komplexen Umfeld

Kombination von Methoden des statistischen und maschinellen Lernens mit mathematischer Optimierung für Anwendungen in Logistik und Supply Chain Management

Entwicklung neuer Lehrformate, z.B. die Vorlesung „Applied Supply Chain Analytics – From data to decisions“

Publikationen

2022

Rinciog, A.; Pfrommer, J.; Zahid, S.; Morrissey, M.; Meyer, A. (2022): SLAPStack. Zenodo.
Pfrommer, J.; Meyer, A.; Tierney, K. (2022): Solving the unit-load pre-marshalling problem in block stacking storage systems with multiple access directions. arXiv preprint.
Rinciog, A.; Meyer, A. (2022): Towards Standardising Reinforcement Learning Approaches for Production Scheduling Problems. Procedia CIRP.

2021

Rinciog, A.; Meyer, A. (2021): Fabricatio-Rl: A Reinforcement Learning Simulation Framework For Production Scheduling. 2021 Winter Simulation Conference (WSC).
Kallat, F; Pfrommer, J.; Bessai, J.; Rehof, J.; Meyer, A. (2021): Automatic Building of a Repository for Component-based Synthesis of Warehouse Simulation Models. Procedia CIRP, 54th CIRP CMS 2021.
Rinciog, A.; Meyer, A. (2021): Stochastic Production Scheduling Using AlphaZero. Proceedings of the 2021 Joint Workshop of the German Research Training Groups in Computer Science.
Rinciog, A.; Meyer, A. (2021): Towards Standardizing Reinforcement Learning Approaches for Stochastic Production Scheduling. arXiv 2104.08196.
Rinciog, A.; Meyer, A. (2021): FabrikatioRL. Zenodo.

2020

Bender, M.; Kalcsics, J.; Meyer, A. (2020): Districting for Parcel Delivery Services–A Two-Stage Solution Approach and a Real-World Case Study. Omega.
Pfrommer, J.; Meyer, A. (2020): Autonomously Organized Block Stacking Warehouses: A Review of Decision Problems and Major Challenges. Logistics Journal: Proceedings.
Pfrommer, J.; Meyer, A. (2020): Autonomously Organized Block Stacking Warehouses - Major Challenges and Solution Approaches. Proceedings of the 2020 Joint Workshop of the German Research Training Groups in Computer Science.
Rinciog, A.; Mieth, C.; Scheikl, P. M.; Meyer, A. (2020): Sheet-Metal Production Scheduling Using AlphaGo Zero. CPSL Stellenbosch.
Glock, K.; Meyer, A. (2020): Mission Planning for Emergency Rapid Mapping with Drones. Transportation Science, 54(2), 534-560.

2019

Mieth, C.; Meyer, A.; Henke, M. (2019): Framework for the usage of data from real-time indoor localization systems to derive inputs for manufacturing simulation. Procedia CIRP BD. 81 868-873 doi: 10.1016/j.procir.2019.03.216.
Mueller, D.; Meyer, A. (2019): Simulative Evaluierung einer flexibilitätsorientierten Selbststeuerung in frei verketteten Montagesystemen . In Simulation in Produktion und Logistik 2019, Hrsg. Matthias Putz & Andreas Schlegel. Auerbach, Wissenschaftliche Scripten. 423-433 .

2018

Glock, K.; Meyer, A.; Bernsdorf, B.; Woditsch, S. (2018): Micro Rapid Mapping: Automatic UAV-based Remote Sensing for Chemical Emergencies. GI_Forum 2018 1 90-104 doi: 10.1553/giscience2018_01_s90.
Meyer, A.; Amberg, B. (2018): Transport Concept Selection Considering Supplier Milk Runs – An Integrated Model and a Case Study from the Automotive Industry. . Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. Bd. 113 S. 147-169, doi: 10.1016/j.tre.2017.07.004.
Meyer, A.; Sejdovic,S.; Glock, K.; Bender, M.; Kleiner, N; Riemer, D. (2018): A Disruption Management System for Automotive Inbound Networks – Concepts and Challenges. EURO Journal on Transportation and Logistics 7(1) 25-56 doi: 10.1007/s13676-017-0108-5.
Meyer, A.; Zander, S.; Knapper, R.; Setzer, T. (2018): Decision Support Pipelines – Durchgängige Datenverarbeitungsinfrastrukturen für die Entscheidungen von morgen.. In Zukunft der Arbeit – Eine praxisnahe Betrachtung, Hrsg. Steffen Wischmann und Ernst Andreas Hartmann. Berlin, Heidelberg: Springer Vieweg 207-220 doi: 10.1007/978-3-662-49266-6_15.

2016

Bender, M.; Meyer, A.; Kalcsics, J.; Nickel, S. (2016): The multi-period service territory design problem – An introduction, a model and a heuristic approach.. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review Bd. 96 135-157 DOI: 10.1016/j.tre.2016.09.007.
Wirnitzer, J.; Heckmann, I.; Meyer, A.; Nickel, S. (2016): Patient-based nurse rostering in home care. Operations Research for Health Care 8 91-102 DOI: 10.1016/j.orhc.2015.08.005.

2011

Meyer, A.; Cardeneo, A.; Furmans, K. (2011): A two stage approach for balancing a periodic long-haul transportation network. In Operations Research Proceedings 2010, Hrsg. Bo Hu, Karl Morasch, Stefan Pickl und Markus Siegle. Berlin, Heidelberg: Springer. 257-262 doi: 10.1007/978-3-642-20009-0_41.